Travel fix: 48 hours in LA - LAURA LAWAETZ

Travel fix: 48 hours in LA

Så har vi været i LA i to døgn og shit vi har oplevet meget allerede. Er totalt solgt til byen…

Laura-Lawaetz_Los-Angeles-guide_48-hours-in-LA

Onsdag aften checkede vi ind på vores hotel, Petit Ermitage, som Pernille har anbefalet til os – super romantisk boheme stemning midt i West Hollywood. Tidsforskellen betyder early nights (og super early mornings!), så vi røg på hovedet i seng og vågnede til den smukkeste solopgang og morgenmad ved poolen med udsigt over hele LA.

Torsdag

Vi har lejet en åben Ford Mustang så det første vi skulle var selvfølgelig at cruise lidt rundt og se på de vilde huse i Berverly Hills og luksusbutikkerne på Rodeo Drive inden vi smed bilen ved Melrose Place og startede med et kig i The Apartment BY THE LINE. Fedeste indretningsbutik, som I måske også kender fra New York? Jeg skulle selvfølgelig også lige se Isabel Marant og The Row butikkerne og et stop forbi Urth Caffé, som Mie havde anbefalet, hvor jeg fik en Organic Green Tea Boba – totalt lækkert og macha the agtigt (Caspar syntes den smagte helt forfærdeligt haha!). Frokosten spiste vi i den smukke gårdhave på det legendariske Chateau Marmont, som bare er alt for fedt (endelig) at opleve – skal helt sikkert tilbage og prøve deres restaurant eller bar om aftenen! Eftermiddagen blev spenderet ved poolen inden vi på Auras anbefaling spiste middag på Laurel Hardware – optursrestaurant med totalt gang i den og mega romantisk stemning…

1_morgenmad LA_petit ermitage
0_morgen petit ermitage los angeles
2 Bervely Hills cruising LA
3 The Row LA butik
Laurel Hardware Los Angeles Laura Lawaetz

Woke up to this! Hotel Petit Ermitage.

Breakfast at the hotel.

Driving around in Beverly Hills

Beverly Hills 902010

Chanel at Rodeo Drive

The Row at Melrose Place

Lunch in Chateau Marmont (#nopictures but such an amazing spot!)

Isabel Marant in Melrose Place

The Apartment BY THE LINE in Melrose Place

Organic Green Tea Bubba at Urth Caffé

Dinner at Laurel Hardware - yes it is a resturant and totally amazing!

1_morgenmad LA_petit ermitage thumbnail
Laurel Hardware Los Angeles Laura Lawaetz thumbnail

Psst… brug pilene eller swipe igennem galleriet

Fredag

Fredag startede vi med en lille løbetur under palmerne inden vi kørte mod Venice Beach med første stop på den nyåbnede café Gjusta (samme ejere, som det populære Gjelina), som Jose havde anbefalet os (læs hendes anmeldelse og se billeder her) – vi var sikre på at vi var kørt forkert, da det ligner nul og niks udefra. Men det var en af de lækre overraskelser, og Caspar påstod at han fik den bedste bagel i sit liv (det siger alligevel ikke så lidt!). Derefter gik vi langs med vandet til Santa Monica, hvor vi spiste frokost det mest legendariske hotel på stranden, Shutters on The Beach! Fedeste colonial indretning og super hyggelig St Tropez-agtig stemning i deres strandrestaurant Coach.

Vi gik tilbage mod Venice og nød eftermiddagen ved Abbotkinney Boulevard inden vi kørte retur til vores hotel og nød aftenen under åben himmel på toppen af vores hotel.

morning-run-laura-lawaetz-los-angeles-hollywood

IMG_0235 thumbnail
Petit Ermitage thumbnail

Psst… brug pilene eller swipe igennem galleriet

Glæder mig til at opleve flere dele af byen, seværdigheder og smuk natur i de kommende dage!

xxxxx

Travel journal from the first two days in LA – love it already! Check out the two galleries for pictures and descriptions. Xx